یکی از انواع سیمان ، سیمان رنگی است
نمای ساختمان سیمانی بسیار جذاب است و می تواند بسیار شیک ساخته شود. سیمان رنگی پدیده ای جدید در صنعت ساختمان ایران است. سیمان رنگی جایگزینی زیبا ، بادوام و ارزان برای کفپوش داخلی ، خارجی و نمای ساختمان است. بخصوص در نمای ساختمان به صورت ویژه می توان از سیمان سفید استفاده کرد
 

یکی از نیازهای بازار امروز سیمان های زینتی است و به همین علت است که سیمان رنگی به تولید رسید. این محصول می بایست علاوه بر داشتن مقاومت و پایداری لازم ( حدود تعریف شدهء استاندارد سیمان سفید ) دارای تنوع قابل قبولی در رنگ باشد . علاوه بر آن ، رنگ این محصول باید دارای میزان منطقی ثبات در برابر نور آفتاب( اشعه UV) و سایش آب ( ریزش باران ) باشد.

سیمان رنگی پدیده ای جدید در صنعت ساختمان ایران است. سیمان رنگی جایگزینی زیبا ، بادوام و ارزان برای کفپوش داخلی ، خارجی و نمای ساختمان است. بخصوص در نمای ساختمان به صورت ویژه می توان از سیمان سفید استفاده کرد.

رنگ سیمان بکار رفته در سیمان رنگی به صورت پایه پودری و مخلوط با انواع سیمان می باشد.

نمای ساختمان و سیمان رنگی

ویژگی های سیمان سفید با کیفیت:

دارای مقاومتی بالاتر از سیمانهای معمولی

دوام رنگ در مقابل نور خورشید وسایر عوامل جوی

دارای تنوع رنگ

در دو نوع سیمان پایه سفید وسیاه

دارای تمام خواص سیمانهای تیپ 2 تهران 

 

موارد کاربرد سیمان رنگی :

 

نمای ساختمانها

محوطه سازی و زیباسازی فضاهای اطراف ابنیه

کف سازی داخل ساختمانها

کف پوش پیاده روها و پارکها

کف پوش داخلی ساختمانها

نقاشی ها و علائم ماندگار در کف خیابانها

سکوها و سرویسهای بهداشتی

انسداد یا کاهش منافذ در محیط بتن برای جلوگیری از خوردگی آرماتور

سیمان رنگی افزایش عمر بتن هایی که در معرض هوازدگی شدید و فرسودگی اند را باعث می گردد.

 

ایران نماکار

 

در طرح های جدید، اضافه کردن یک استخر جدید در سقف سازه نیز در نظر گرفته شده است.
با توجه به شکل و طرح خاص معماری این سازه، میزان بودجه معینی برای هرکدام از سازه‌ها در نظر گرفته شده بود؛ بنابراین طراحان دست به خلاقیت زدند و یک هرم برعکس که سوار بر قسمت بالایی است را به شکل حیرت انگیزی با استفاده از نمای سیمانی طراحی کردند که قرار است به زودی به عالم واقعیت آورده شود.
 

یک خانه ی ویلایی تعجب بر انگیز در توکیو با طرح هرم برعکس، از سیمان در ساخت و طراحی نمای ساختمان استفاده خواهد کرد.

معماران Takeie Nabeshima طرح جدیدی از طراحی خود را برای خانه تعطیلات بتنی عجیب و غریب منتشر کرده اند که بخشی از سازه های Solo Houses Christian Bourdais شرکت سازنده فرانسوی است.

به عنوان بخشی از یک پروژه ی پانزده قسمتی، این خانه ی ویلایی در حاشیه توکیو و برای اقامت چند نفره در نظر گرفته شده است.

با توجه به شکل و طرح خاص معماری این سازه، میزان بودجه معینی برای هرکدام از سازه ها در نظر گرفته شده بود. بنابراین طراحان دست به خلاقیت زدند و یک هرم برعکس که سوار بر قسمت بالایی است را به شکل حیرت انگیزی با استفاده از نمای سیمانی طراحی کردند که قرار است به زودی به عالم واقعیت آورده شود.

هرم با وضعیت برعکس با نمای سیمانی

همچنین پنجره های بزرگ و زیبای این سازه قرار است به استخری در کنار آن باز شود که با توجه به قرار گرفتن ساختمان در ارتفاع، از نظر حریم خصوصی کاملا امن و راحت است.

در طرح های جدید، اضافه کردن یک استخر جدید در سقف سازه نیز در نظر گرفته شده است.

وبسایت Solo Houses این ساختمان ها را "مجموعه ای از منازل ثانویه منحصر به فرد طراحی شده توسط قوه تخیل معماران جوان بین المللی" توصیف می کند.

هرم با وضعیت برعکس با نمای سیمانی

این سازه و پروژه های مرتبط با آن، معرفی کننده نسل جدیدی از معماران معاصر است که حد و مرز های معماری و طراحی را کنار زده اند و با استفاده از طراحی های خلاقانه، عرصه نمای ساختمان را نیز به چالش کشیده اند.

 

 
 
پنجره‌های بزرگ در این نمای سیمانی، به ساکنین اجازه می‌دهد که علاوه بر استفاده از نور طبیعی، از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرند.
پنجره‌های بزرگ در این نمای سیمانی، به ساکنین اجازه می‌دهد که علاوه بر استفاده از نور طبیعی، از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرند. طراح در این باره گفت: «برای ما ساختمان، فضایی است که زندگی را تعریف می‌کند و در عین حال باید با توجه به نیاز‌های متغیر ساکنین قابلیت انطباق داشته باشد».
 

 

پنجره های بزرگ در این نمای سیمانی، به ساکنین اجازه می دهد که علاوه بر استفاده از نور طبیعی، از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرند.

این خانه ی زیبا و دلنواز که توسط استودیو طراحی Ramat Gan ۳۳۲۲ برای یک خانواده طراحی شده، در یک محل آرام در کشور فلسطین واقع شده است.

ساکنین می خواستند فضای باز بیشتری را برای پسران جوان خود فراهم کنند و نتیجه ی باز سازی و نماسازی نمای ساختمان، این نمای سیمانی زیبا شد که در نمونه خود استثنایی است.

طراح در این باره گفت:« برای ما ساختمان، فضایی است که زندگی را تعریف می کند و در عین حال باید با توجه به نیاز های متغیر ساکنین قابلیت انطباق داشته باشد».

این خانه ی سه خوابه گویی که در یک مکعب بتنی قرار داشته باشد، با پنجره های بزرگ و دلبازش با محیط بیرون ارتباط برقرار می کند.

با توجه به انتخاب نمای سیمانی برای روکار ساختمان، امکان تهویه هوای طبیعی برای محیط داخلی فراهم شده است.

نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!
نمای سیمانی، اعتماد به نفسِ ساختمانِ شما!